Najnovije vijesti

Najnovije vijesti

Dio poslovne kulture je davanje poslovnih darova

Darivanje poslovnih darova postalo je vrlo ukorijenjeno u poslovnoj kulturi. Osim za blagdane, oni su se u posljednje vrijeme počeli poklanjati kao znak pažnje i prilikom sklapanja novih ugovora ili pak kao zahvala za suradnju tijekom cijele godine ili pak za razvoj budućih poslova.

U Hrvatskoj poslovni darovi najčešće ovise o djelatnosti koju tvrtka obavlja, dok u inozemstvu oni ovise o korporativnoj kulturi. Zato se u nekim zemljama oni tradicionalno poklanjaju, dok se u drugima smatraju uvredom. 

Preporuke za poslovne darove

Kao što je već naglašeno, kada se poklanjaju poslovni darovi, to ima svoja pravila poput toga da je:

  • Poželjno osobno uručiti ih
  • Poželjno pokloniti onaj vrjedniji važnijim kupcima ili poslovnim partnerima
  • O njima odlučuje osoba ili tvrtka koja daruje
  • Poslovni dar mora biti pomno odabran i namijenjen nekom pojedinačno
  • Poželjno da se višem menadžmentu tvrtke kupe oni nešto skuplji ili da se kupi grupni za cijelu tvrtku

Isto tako, možete se odlučiti za nešto što već postoji na tržištu, a možete se okušati i u kreativnost pa pokušati i sami nešto izraditi što će zasigurno još više razveseliti primatelja.

Darivanje poslovnih darova
Darivanje poslovnih darova postalo je vrlo ukorijenjeno u poslovnoj kulturi.

Filozofija pozitivnih boja kod poklona

S obzirom da kultura poklanjanja poslovnih darova ovisi o kulturi zemlje i korporacijskoj kulturi, zanimljivo je spomenuti kako je u kineskoj kulturi pri tome vrlo važna simbolika boja i brojeva. Tako se pozitivnom bojom smatra crvena boja, ružičasta i žuta boja predstavljaju sreću, a najsretniji je broj osam. 

Crna, bijela i plava boja te broj četiri smatraju se negativnima jer se povezuju sa smrću, a negativnu konotaciju imaju i darovi noževa i škara koji imaju simboliku presijecanja veza, bilo privatnih bilo poslovnih.

YouTube video

Promovirajte domaće proizvode pri darivanju

Prilikom poklanjanja poslovnih darova vrlo je poželjno poslovnom partneru ili klijentu pokloniti domaće proizvode. I to bilo da se radilo o proizvodima koje proizvodi vaša tvrtka ili su ti poslovni pokloni u obliku nekog autohtonog lokalnog proizvoda poput vina, drugih alkoholnih pića, sira, čokolade, ulja i sličnih proizvoda. 

Oni su posebno poželjni kada je riječ o darivanju inozemnih klijenata ili poslovnih partnera jer im pružaju mogućnost isprobavanja nekog novog, autohtonog proizvoda. Isto tako, odličnim poslovnim darom smatraju se i slike i ostala umjetnička djela lokalnih umjetnika, kao i oni tekstilni s hrvatskim glagoljskim natpisima, poznatom paškom čipkom. Za koji god se odlučili, promovirajući domaće proizvode, tvrtke i kulturu sigurno nećete pogriješiti. 

Postovi iz iste kategorije: