Dio poslovne kulture je davanje poslovnih darova
Darivanje poslovnih darova postalo je vrlo ukorijenjeno u poslovnoj kulturi. Osim za blagdane, oni su se u posljednje vrijeme počeli poklanjati kao znak pažnje i prilikom sklapanja novih ugovora ili pak kao zahvala za suradnju tijekom cijele godine ili pak za razvoj budućih poslova.
U Hrvatskoj poslovni darovi najčešće ovise o djelatnosti koju tvrtka obavlja, dok u inozemstvu oni ovise o korporativnoj kulturi. Zato se u nekim zemljama oni tradicionalno poklanjaju, dok se u drugima smatraju uvredom.
Sadržaj
Preporuke za poslovne darove
Kao što je već naglašeno, kada se poklanjaju poslovni darovi, to ima svoja pravila poput toga da je:
- Poželjno osobno uručiti ih
- Poželjno pokloniti onaj vrjedniji važnijim kupcima ili poslovnim partnerima
- O njima odlučuje osoba ili tvrtka koja daruje
- Poslovni dar mora biti pomno odabran i namijenjen nekom pojedinačno
- Poželjno da se višem menadžmentu tvrtke kupe oni nešto skuplji ili da se kupi grupni za cijelu tvrtku
Isto tako, možete se odlučiti za nešto što već postoji na tržištu, a možete se okušati i u kreativnost pa pokušati i sami nešto izraditi što će zasigurno još više razveseliti primatelja.
Filozofija pozitivnih boja kod poklona
S obzirom da kultura poklanjanja poslovnih darova ovisi o kulturi zemlje i korporacijskoj kulturi, zanimljivo je spomenuti kako je u kineskoj kulturi pri tome vrlo važna simbolika boja i brojeva. Tako se pozitivnom bojom smatra crvena boja, ružičasta i žuta boja predstavljaju sreću, a najsretniji je broj osam.
Crna, bijela i plava boja te broj četiri smatraju se negativnima jer se povezuju sa smrću, a negativnu konotaciju imaju i darovi noževa i škara koji imaju simboliku presijecanja veza, bilo privatnih bilo poslovnih.
Promovirajte domaće proizvode pri darivanju
Prilikom poklanjanja poslovnih darova vrlo je poželjno poslovnom partneru ili klijentu pokloniti domaće proizvode. I to bilo da se radilo o proizvodima koje proizvodi vaša tvrtka ili su ti poslovni pokloni u obliku nekog autohtonog lokalnog proizvoda poput vina, drugih alkoholnih pića, sira, čokolade, ulja i sličnih proizvoda.
Oni su posebno poželjni kada je riječ o darivanju inozemnih klijenata ili poslovnih partnera jer im pružaju mogućnost isprobavanja nekog novog, autohtonog proizvoda. Isto tako, odličnim poslovnim darom smatraju se i slike i ostala umjetnička djela lokalnih umjetnika, kao i oni tekstilni s hrvatskim glagoljskim natpisima, poznatom paškom čipkom. Za koji god se odlučili, promovirajući domaće proizvode, tvrtke i kulturu sigurno nećete pogriješiti.