Karoseriju sklapaju roboti
Cestama danas prolaze automobili mnogih proizvođača te brojni različiti modeli. Na prvi pogled, možemo primijetiti da se razlikuju u brojnim stvarima, ali i da imaju neke stvari zajedničke. Najveće razlike lako se primijete na vanjskom izgledu. Upravo po njemu možemo lako raspoznati o kojim se konkretno modelima radi.
A vanjski izgled automobila razlikuje se najviše prema karoseriji. Karoserija je osnovni dio automobila – možemo je nazvati i kosturom automobila. Ona nije bitna samo iz estetskih razlika, već i zbog same aerodinamike.
Sadržaj
Karoserija nekad i danas
Karoserija nekad dosta se razlikovala od one koju imamo danas. Nekada je ona bila dosta rubusna i nezgrapna i automobili su imali puno sitnih dijelova koji niti su bili oku ugodni, a uz to su i ometali vozača u vožnji. Srećom, od tada pa do danas stvari su se bitno promijenile i danas je karoserija za automobil puno bolje dizajnirana, vizualno i funkcionalno.
Brojni novi automobili poznatih i luskuznih proizvođača mogu se pohvaliti vrlo efektnom karoserijom. No, ona iza toga se zapravo krije puno više od samog izgleda. Cilj svakog proizvođača je da njegova karoserija koju koristi za svoje modele bude što čvršća, a ujedno i što lakša. Čvrsta karoserija će tako osigurati određenu sigurnost pri raznim udarima, bilo da je riječ o sudarima ili nečem drugom. Ukrasne lajsne pomažu u apsorpciji udaraca prilikom otvaranja, smanjujući rizik od ozbiljnih oštećenja na karoseriji vozila. A laka karoserija će osigurati bolju aerodinamiku i bolje ponašanje automobila na cesti.
Sklapanje karoserije i materijali
Budući da je karoserija dio svakog automobila, proizvođači su se oduvijek trudili taj posao što je više moguće pojednostaviti. I u tome su itekako uspjeli. Karoseriju danas uglavnom sklapaju roboti. Najčešće se koriste posebni roboti koji su pričvršćeni na strop tvornice. Oni tako vrlo lako mogu okretati automobil u svim smjerovima te na taj način dodatno pomoći radnicima.
Kada je riječ o materijalima, proizvođači se još uvijek trude pronaći idealne materijale koji će osigurati željenu čvrstoću, a ujedno biti i što lakši. Kada se postigne ta sinergija između čvrstoće i robusnosti, tada proizvođač automobila zna da je napravio odličan posao. Tako se vrlo često koriste različiti materijali za različite dijelove karoserije, primjerice najviše se koriste čelik, plastika, aluminij te razni umjetni materijali.